Søgeresultater på godt og ondt
Holdninger om produkter, virksomheder og personer udveksles i høj grad på Internettet i dag, og mange virksomheder har faktisk dårlig omtale på side 1 af Google, hvis man søger på selve deres firmanavn.
Har man urent mel i posen, og bryder man aftaler med kunder, skal man passe på. Forbrugerprogrammer og diverse fora er normale talerør til andre forbrugere om, hvem man skal passe på at samarbejde med, og hvor man ikke bør foretage sine indkøb eller søge nyt job, men søgemaskinernes index tæller efterhånden også en del resultater med dårlig reklame og advarsler imod mange virksomheder, produkter og privatpersoner.
“Codan forsikring = værdiløs ulykkesforsikring”
Codan
“DONG Energy snyder og bedrager kunderne!”
DONG energy
“Debitel vildleder forbrugerne! Mobilabonnement fra debitel er ikke billig telefoni!”
Debitel
“Dårlig elektronik fra Aldi”
Aldi
“Nu sætter jeg konsekvent ikke min fod i Silvan”
Silvan
“Nybolig i Vanløse lyver og snyder kunderne!”
Nybolig
“Dårlig service og fusk hos Pixmania” og “PIXMANIA ER NOGET SKOD!”
Pixmania
“Vil du snydes, så prøv Elgiganten!”
Elgiganten
“Rask cykler = rigtig rigtig dårlig service!! (Ingen garanti)”
Rask cykler
“Jeg må også indrømme, at jeg aldrig mere vil handle i FONA – dårlig kundeservice”
Fona
“I hate Blockbuster”
Blockbuster
Om kritikken er berettiget er i og for sig irrelevant. Det, der er interessant, er, hvordan disse virksomheder har reageret eller vil reagere – altså om de vil acceptere, at den dårlige omtale dukker op iblandt de første søgeresultater, eller om de vil benytte sig af professionelle SEOer til at få det fjernet.
Læs mere om: Online reputation management
One thought on “Søgeresultater på godt og ondt”